Co zrobić, aby zagwarantować sobie dobry sen?

dobre materace do spania

Wielu Polaków cierpi z powodu niedoboru snu. Przeglądanie Internetu do późnych godzin nocnych, zasypianie przy włączonym telewizorze – złe nawyki nie pozwalają nam dobrze wypocząć w nocy. Aby polepszyć jakość snu należy zastosować się do kilku przedstawionych poniżej zasad.

Zachowania w ciągu dnia

Na to, żeby dobrze wyspać się w nocy, pracujemy cały dzień. Ważna w tym przypadku jest zdrowa rutyna. Starajmy się chodzić spać i wstawać rano o stałych porach, niezależnie czy od tego, czy dzień jest roboczy, czy wolny od pracy. Szybkiemu zasypianiu sprzyja aktywność fizyczna późnym popołudniem oraz zjedzenie kolacji najpóźniej 3 godziny przed położeniem się do łóżka. Bezpośrednio przed pójściem spać nie powinniśmy brać gorącej kąpieli oraz nie powinniśmy korzystać z urządzeń emitujących niebieskie światło.

Dobrze przygotowana sypialnia

Idealnie byłoby, gdyby sypialnia służyła nam tylko do spania. Nie jest to miejsce na oglądanie telewizji, czytanie lub jedzenie. Dobremu wypoczynkowi sprzyja odpowiednie ułożenie łóżka z dobrym materacem do spania. Ważne jest, żeby przed położeniem się spać przewietrzyć całe pomieszczenie. Optymalna temperatura w sypialni powinna wynosić ok. 19–20 stopni.

Inne czynniki wpływające na jakość snu

Często zapominamy o tym, że na jakość snu bardzo duży wpływ mają komfortowe, dobre materace do spania od MebleTkaniny. Każdy członek rodziny może mieć inne wymagania co do wielkości i twardości materaca. Dlatego też warto dobierać je indywidualnie. Na rynku znajdziemy wiele typów materacy: piankowe, sprężynowe i lateksowe. Materac powinno się wypróbować przed zakupem. Inną rzeczą, która może poprawić naszą jakość snu jest usunięcie zegara z sypialni. Uporczywe tykanie i chęć sprawdzenia godziny może być stresujące. Najlepiej umieścić zegar w innym pomieszczeniu. Ostatecznie należy pamiętać, że nie warto starać się na siłę zasnąć. Kiedy nie jesteśmy zmęczeni wyjdźmy z sypialni i zajmijmy się czymś. Gdy poczujemy zmęczenie zaśniemy z łatwością.